Na Slovákov čakajú napríklad propagačné materiály a spoty o konečnom nemennom kurze, duálnom zobrazovaní cien či spôsoboch výmeny korunových bankoviek a mincí za eurové. Masívna informačná kampaň by mala trvať do konca prvého štvrťroka 2009.
"Hneď po určení konverzného kurzu nasadíme ďalšiu vlnu kampane postavenú najmä na komunikovaní jeho hodnoty," povedal ČTK vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát. S blížiacim sa termínom vstupu Slovenska do eurozóny sa bude informačná kampaň zintenzívňovať, dodal.
Počas augusta by sa verejnosť mala bližšie oboznámiť s povinným zobrazovaním cien v obchodoch súčasne v korunách a eurách, čo má poslúžiť na lepšie porovnanie hodnoty tovarov alebo služieb v oboch menách. Sto dní pred prechodom na euro vyrazí na cestu po odľahlejších a ťažšie dostupných lokalitách euromobil. "Bude sa zastavovať predovšetkým v obciach, cieľová skupina bude vidiecke obyvateľstvo," priblížil Barát.
V novembri a decembri by mali občanov osloviť poštové zásielky s rôznymi propagačnými materiálmi. Priblížia im napríklad podobu siedmich druhov eurových bankoviek a ôsmich druhov mincí alebo informácie o výmene hotovosti. Do schránok zhruba dvoch miliónov slovenských domácností budú putovať aj eurokalkulačky s naprogramovaným konverzným kurzom, ktoré jednoducho prepočítajú koruny na eurá a naopak.
Po zavedení eura začiatkom budúceho roka prídu podľa Baráta na rad upozornenia na hodnotu eurových mincí a opatrnosť pri narábaní s nimi. "Budeme komunikovať také posolstvá ako "každý cent sa počíta" alebo "mince nie sú drobné"," doplnil splnomocnenec. Počíta s tým, že masívna celonárodná infokampaň potrvá do konca prvého kvartálu 2009.
Informačnú kampaň pred prijatím eura na Slovensku majú na starosti centrálna banka (NBS) a ministerstvo financií, s ktorými spolupracujú agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia. Tie uspeli so svojím návrhom na podobu kampane v súťaži o zákazku v hodnote 160 miliónov korún.